Monday, July 19, 2010

MASIH DALAM PERJALANAN

beberapa hari yang lalu.. aku kehilangan semangat untuk sementara waktu.. memikirkan masalah2 yang datang bertimpa.. alhamdulillah hanya sekejap sahaja ia hinggap.. aku sempat "kontrol" perasaan ku..

dari masalah tersebut.. terbinanya satu peluang yang besar.. tercetusnya idea2 yang menarik.. aku bikinkan idea ini bersama kawan2 ku yang masih bersama.. walaupun ramai diantara kawan2 ku yang masih trauma dengan masalah2 masing2.. tp dengan kekentalan yang dapat meng"nyah"kan masalah tersebut dengan senyuman sinis masing2..

denyupan jantung masih laju... ah- itu lah tandanya masih ada debaran... tp tak mengapa.. ia hanya bersifat sementara.. apa tidaknya.. sebelum ini pun ada juga masalah2 yang tiba... tp ia pergi tanpa diingati sebagai kudis... tp sebagai obor...

permasalah pertama yang baru timbul setelah masalah2 yang lalu adalah rakan kongsi aku sendiri memohon berdikari sendiri.. beliau keluar dari menjadi rakan kongsi ku.. sebahagian dari alasannya adalah ingin berdikari tanpa ada "bayangan" nama ku.. bak kata pepatah "orng lain bleh berdikari kenapa aku tak boleh"... itu antaranya.. dan ada juga disebaliknya utk menyenangkan beliau keluar.. aku ibarat seolah2 tiada guna.. dimomokkan namaku dengan kelemahan yang sangat ketara yang ada pada diri aku ini kepada kenalanku samada kawan atau pun "lawan" ... bergembira sebahagianya mendengar kelemahan yang ada pada diri ku...

oh~ aku tidak persalahkan dia.. yeee!!! aku yang bersalah.. aku punyai kelemahan yang tidak mungkin aku menjadi sempurna, .. itulah hakikatnya... membelek kelemahan sudah pasti akan terpapar megah... usah disembunyikan. ia muncul kepada sesiapa pun... terbukti aku bukan maksum.. tp aku ingin memiliki "syurga" juga... nah!! akan ku buktikan.. akan ku imbangkan kebanggaan ku dengan kelemahanku...

dari hari2 kehari aku nampak cerahnya pejalanan yang ada didepan sana... cuma belum ku capai lagi...

sebahagian dahannya sudah ku capai.. alhamdulillah... step by step kata org tanah merah... aku terima hakikatnya...

skrng aku cuba sedaya upaya mengubah cara aku .. oleh kerana kelemahan aku dah terdedah kepada ramai orng.. aku perbaiki sebaik mungkin.. tima kasih yang memberi pandangan dan kritikan.. dan tima kasih kerana "ingin berdikari" ... aku belajar sesuatu yang terbaik utk diri aku dan kawan2 ku yang lain dalam masa terdekat... Tuhan jadikan ini adalah utk kebaikan ramai orng.. termasuk dia... insyaALLAH...

sebelum ini ada satu masalah yang sangat tersentuh hati... kutukan dari pelanggan berkenaan dengan cara tindakan terhadap produk yang agak kelam kabut.. pembaikian sedang dilakukan...

No comments:

Post a Comment