Saturday, January 22, 2011

Memberi Peluang - Bekerjasama

Aku mengalami kerugian akibat kelalaian yang tidak disengajakan atau mungkin disengajakan tanpa pengatahuan . Aku memperolehi modal beratus ribu RM tetapi aku lalai dan tamak sebelum itu menyebabkan hanya mampu membayar hutang . perniagaan yang bukan bidang aku telah aku ceburi, maka ia mengalami kerugian yang memang patut aku lalui

ia mengajar aku mengerti akan FOKUS. bidang perniagaan aku adalah PAKAIAN, aku telah memandai cuba ceburi diluar bidang. Yesss!!! itu kesilapan yang semestinya aku akui.

Dan ada beberapa masalah yang tidak disengajakan yang menyebabkan kerugian ini. Tetapi keyakinan masih membara kerana ia tetap mempunya NICHE tersendiri

walaupun perniagaan aku meningkat maju dan permintaan tidak pernah mengurang tetapi kerana hutang sebelum ini membelenggu perjalanan perniagaan aku.

overhead kos yang sangat tinggi menyebabkan keuntungan tidak seberapa. Kini aku mengerti dengan kedegilan aku sebelum ini membuatkan aku terfikir dan terdisiplin dengan sendirinya. Aku kecilkan kos overhead dan aku tingkatkan keuntungan margin.

semakin kecil kos overhead, dan semakin tinggi keuntungan menyebabkan aku sedikit bernyawa, dari situ juga aku membuat satu sistem yang agak terancang dan berdisiplin aturannya untuk terus berkembang pesat. Sistem yang lebih teratur ini membolehkan hasil jualan meningkat tinggi dari sebelumnya.

Keyakinan semakin membara, hanya menunggu stock yang mencukupi agar ia lebih berjalan lancar, wakil jualan menunggu masa aku mengumumkan pelancaran sistem terbaru ini, mereka tanpa risiko membolehkan keuntungan.

DROPSHIP adalah sistem yang aku gunakan, walaupun aku telah mempunyai wakil jualan yang ramai dengan bermodalkan sedikit sahaja sudah memadai alangkah hebatnya lagi mereka itu semua menggunakan cara jualan tanpa modal, hanya mengambil masa yang sedikit sahaja untuk menjual. cara yang bijak ini membolehkan wakil jualan membuat jualan melalui dua cara, iaitu online dan offline, keduanya menguntungkan malah mungkin tidak merugikan.

DROPSHIP dan KATALOG adalah asas yang sama, satu online satu lagi offline, cara ini berkesan dan tersusun. Sekarang hanya memerlukan modal secukupnya utk mengadakan stock yang tersedia.

wakil jualan stokis mencecah 87 orang semuanya, wakil jualan biasa mencecah 400 orang. mereka ini bersedia bila bila masa sahaja untuk bergerak menjual dengan jayanya.. mereka masih menunggu stok mencukupi.

masalah yang belaku terhadap aku mereka tidak ingin peduli, yang penting stok cukup mereka terus bergerak tanpa hentinya.. itulah hakikat sebenar.

Beberapa rakan lain ingin bekerjasama untuk menjayakan cara ini, keyakinan yang tinggi mengatasi ketakutan dan kekecewaan. Walaupun begitu aku perlu mencukupkan modal yang setimpal

Dan keyakinan juga 1000 agen jualan akan mendaftar pada tahun ini, cara promosi dan pemasaran sudah berjalan. Hanya menunggu masa sepatutnya

ADAKAH ANDA INGIN MEMBANTU SAYA, kita bekerjsama dalam bidang ini. WIN WIN SITUATION

utk mengatahui lebih lanjut boleh hubungi saya

proposal akan diketengahkan

sidry@sinarinspirasi.com
012-9085066

No comments:

Post a Comment